April 13, 2013

In House cooking: Nasi Gila

I finally made my homemade " Nasi Gila " today!

Back in Jakarta, I love to had this as my late dinner by the street vendor near my house. 
- ..and I think I never had this one for a looooong time!
- dah lama aje jek -

~*~

Basically, this dish is a very simple dish with a combination of:

- Beef meatball
- Beef sausage
- Eggs
- Shreded chicken breast ( I didn't use this one tho )

Served on a steam rice.

This dish is really easy to make, and it could be a substitute of Indonesian fried rice for breakfast too.

Start with heating up your pan;
  add 2 tbsp of vegetable oil
2 cloves of garlic
2 chilli padi (this is completely optional)


Get your meatball and sausages ready.

Put in your sausages and meatball while adding:
2 Tbsp oyster sauce
2 Tbsp chilli sauce
1 Tbsp sweet soya sauce
Salt and pepper to taste.

before mixing eggs to the pan.


..And you are done!
Easy and yummy.

Happy trying.

9 comments :

  1. Gw dulu demen bngt nasi gila, cm gw lupa gimana rasanya... Sampe kmrn di jkt kepikiran pengen mkn & ngintip abangnya masak. Tapi untung lu posting jd gw bisa coba disini kpn2 buat nyokap hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gw dapet resep ini dr internet juga nge..katanya ini mirip sama yang abang2 punya. Dan gw mayan suka sih rasanya. Hahaha..pinggir jalan banget gitu rasanya.

      Delete
  2. Ah jadi kepengen... nice share ^_^ jadi laperrr nii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monggo dicoba :)
      Mayan gampang ini..

      Delete
  3. kek oseng2 telor yah ?
    biasa buat sih, tpi pake sayuran, kol atw ga kacang panjang heheh :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak macem yah resepnya :)
      Biasa gw mkn di abang yg jual deket rumah gw ga ada sayuran sih.,tapi ini mah suka2 kita yg masak lah ya..mo jeburin apa? Ya ga sih?

      Delete
  4. nasi gila bukannya biasanya pedes banget ya ric?

    ReplyDelete
  5. Gw sih demen yang pedes sampe hoo haah hoo haah man, tapi apa boleh buat..masak utk yang laen juga sekalian, dan ada yg ga makan pedes banget gitu.

    ReplyDelete
  6. Oooohh???? Selama ini gw pikir nasi gila itu sama dengan nasi goreng gila loh. Serius. Gw ga tau kalo ada yang pake nasi putih gini doang. Gampang banget nih Ric. Gw mau masak ah ntar malem!!

    ReplyDelete

Wut do you think?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...